ကၽြန္မ မခ်စ္တတ္ခဲ့ေသာ ေယာက္်ား

29.6.2011 (WED) ကၽြန္မ မခ်စ္တတ္ခဲ့ေသာ ေယာက်္ား အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိေတာ့ ကၽြန္မ သူ႕ကိုသတိရေနသည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ပတ္သတ္ခဲ့ဖူးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ေၿပာခဲ့ဖူးေသာ အၾကင္နာစကားမ်ား၊ နမ္းခဲ့ဖူးေသာ အနမ္းမ်ား စသၿဖင့္ သူႏွင့္ပတ္သတ္ေသာ အရာအားလံုးသည္ ၿပီးဆံုးသြားႏိုင္ရန္အတြက္ အခ်ိန္တစ္ခုေတာ့ ယူရမည္ကို ကၽြန္မသိသည္။ မိုးေတြရြာသည္ၿဖစ္ေစ၊ ေနသာေနသည္ၿဖစ္ေစ၊ ၿမဴေတြဆိုင္းေနသည္ၿဖစ္ေစ သံုးႏွစ္တာ အတူရွိခဲ့ေသာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခု၏ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားသည္ ကၽြန္မ၏ ဦးေႏွာက္၌ အၿမဲတေစ စိုးမိုးထားႏိုင္ခဲ့သည္။ အခ်စ္တစ္ခုအား ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပင္ မယံုၾကည္ႏိုင္ခဲ့ဟု ထင္ခဲ့မိေသာ္လည္း မသိစိတ္ကေတာ့ ထိုအခ်စ္အား ယံုၾကည္ေနခဲ့မိၿပန္သည္။ သံုးႏွစ္။ သူႏွင့္အတူ ရွိေနခဲ့ေသာ သံုးႏွစ္။ ထိုသံုးႏွစ္သည္ ကၽြန္မဘဝအဖို႔ ေပ်ာ္စရာအခ်ိန္မ်ားဟု မသတ္မွတ္ခ်င္သလို၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ အေကာင္းဆံုးကာလဟူ၍လည္း မခံယူခဲ့မိေပ။ ထိုသံုးႏွစ္သည္ ကၽြန္မဘဝ၏ အဓိပၸာယ္ရွိေသာ အခ်ိန္ကာတစ္ခုၿဖစ္သည္ဟူ၍သာ ကၽြန္မ ခံယူမိခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မႏွင့္သူဟုေခၚေသာ ေမာင္သည္ သံုးႏွစ္္သံုးမိုး အၾကင္လင္မယား ေတာ္စပ္ခဲ့ေသာ ကၽြန္မဘဝ၏ အေရးၾကီးဆံုး လူတစ္ဦးၿဖစ္ခဲ့သည္။ ေမာင္ႏွင့္ စတင္ခင္မင္ခြင့္ရခဲ့ေသာေန႔ကို ကၽြန္မ အၿမဲမွတ္မိေနခဲ့ေသာ္လည္း အိမ္ေထာင္သက္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာၿမင့္ခ်ိန္က တစ္ခုေသာ ေဆာင္းအကုန္ေႏြအကူးတြင္ ေမာင္က တကၠသိုလ္မ်ား စာၾကည့္တိုက္သို႔ ကၽြန္မကို ေခၚသြားခဲ့သည္။ အလုပ္မ်ားပိေနေသာ ကၽြန္မမွာ အေရးၾကီးသည္ဟု ေၿပာ၍သာ အလုပ္ပစ္ၿပီး ေမာင့္ေနာက္လိုက္ခဲ့ရသည္။ ဟိုေရာက္ေတာ့မွ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္ၿဖစ္ေန၍ အေရးမၾကီးသည့္အရာကို ေရးၾကီးခြင္က်ယ္လုပ္ၿပီး ေခၚလာရေကာင္းလားဟု အၿပစ္တင္မိေသးသည္။ ေမာင္က စာၾကည့္တိုက္ေဘးရွိ ကန္႔ေကာ္ပင္ေအာက္တြင္ ကားထိုးရပ္လိုက္ၿပီး “ဒီေနရာကို မွတ္မိေသးလား။”ဟု ေမးသည္။ ကၽြန္မသည္ ကန္႔ေကာ္ပင္ကိုေမာ့ၾကည့္လုိက္ အပင္ေအာက္ရွိ ခံုတန္းကို ၾကည့္လိုက္ၿဖင့္ ေမာင္ဘာကို ဆိုလိုေနမွန္း မသိေပ။ ထို႔အၿပင္ ပိုဆိုးသည္က မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ၿဖင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဝင္းထဲသို႔ ေခၚေဆာင္လာခဲ့မွန္းကို မသိေပ။ ေခါင္းထဲ၌ ေနာက္ေန႔တြင္ လုပ္ရမည့္ အလုပ္မ်ားသည္သာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဝင္လာသည္။ ကၽြန္မသည္ အခ်ိန္အေတာ္အတန္ၾကာ ကန္႔ေကာ္ပင္အား တစ္ခါမွ မၿမင္ဖူးသူကဲ့သို႔ ၾကည့္ေနခဲ့မိသည္။ ေမာင္သည္ ကၽြန္မက ဘာမွမွတ္မိသည့္ပံု မေပၚသၿဖင့္ စိတ္တိုလာၿပီး “ဒီေနရာက ႏွင္းနဲ႔ေမာင္နဲ႔ ပထမဆံုး စေတြ႕ခဲ့တဲ့ေနရာေလ။ အဲဒီေန႕က ကန္႕ေကာ္ပန္းေတြပြင့္ေနလို႔ ႏွင္းက ကန္႔ေကာ္ပန္းကို မမွီတမွီနဲ႔ လွမ္းခူးေနတုန္း ေမာင္ကေတြ႔သြားၿပီး ႏွင္းကို ပန္းခူးေပးတာေလ။ တိတိက်က်ေၿပာရရင္ ဒီေန႔က ႏွင္းနဲ႔ေမာင္နဲ႔ စေတြ႕တာ သံုးႏွစ္ၿပည့္တဲ့ေန႔။ မမွတ္မိဘူးလား။” ဟု ကၽြန္မကို အားမလိုအားမရ ၾကည့္ၿပီး ေၿပာသည္။ “ေၾသာ္။” ကၽြန္မႏွဳတ္ခမ္းမွ ေၾသာ္တစ္လံုးထဲသာ ထြက္လာခဲ့သည္။ ကၽြန္မ ေမာင္ႏွင့္ စေတြ႔ခဲ့သည့္ ရက္ကိုေမ့သြား၍ မဟုတ္။ ေမာင့္ကို စေတြ႕ခဲ့သည္က ေမာင္မွတ္ထားသလို ကန္႔ေကာ္ေတြပြင့္ေနသည့္ ေႏြဦးရာသီမဟုတ္၍ ၿဖစ္သည္။ မိုးေတြၿဖိဳင္ၿဖိဳင္က်ေနသည့္ မိုးရြာသီၿဖစ္၍ ကၽြန္မ ႏွဳတ္ခမ္းက ေၾသာ္ဟုသာ ေၿပာႏိုင္ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ေမာင့္ကို စေတြ႔ခဲ့သည့္ေန႕က မိုးေတြရြာေနသည့္ ဇူလိုင္ ၄ရက္ၿဖစ္သည္။ ထိုေန႔က ေမာင္သည္ စာၾကည့္တိုက္ထဲသို႔ မိုးေရ စြတ္စြတ္စိုစိုၿဖင့္ ၾကြက္စုတ္တစ္ေကာင္ကဲ့သို႔ ဝင္လာသည္။ ကၽြန္မက စာတမ္းၿပဳစုစရာ ရွိသၿဖင့္ စာၾကည့္တိုက္တြင္ထိုင္ၿပီး စာဖတ္ေနခဲ့သည္။ မိုးေတြစိုလာေသာ ေမာင္က ကၽြန္မေရွ႕တြင္ ဝင္ထိုင္မွသာ ေမာင့္ကို အမွတ္မထင္ ေမာ့ၾကည့္မိသည္။ ေမာင္သည္ ကၽြန္မကို ၿပန္မၾကည့္ပါ။ ဖတ္ရန္ယူလာသည့္ စာအုပ္ကိုသာ စိတ္ပါဝင္စားစြာ ဖတ္ေနသည္။ မည္သည့္စာအုပ္ကို ယူဖတ္သလဲေတာ့မသိ။ တစ္ေလာကလံုးႏွင့္ အဆက္အသြယ္ၿပတ္ၿပီး စာအုပ္ထဲ၌သာ နစ္ေမ်ာေနခဲ့သည္။ ကိုယ္ဖတ္ေနေသာ စာအုပ္ထဲ၌ မနစ္ေမ်ာႏိုင္သူက ကၽြန္မၿဖစ္သည္။ ေရွ႕တည့္တည့္တြင္ဝင္ထိုင္ၿပီး မိုးေရစိုစြတ္ေနေသာ္လည္း ဂရုစိုက္သည့္ပံုမေပၚဘဲ ေအးေအးလူလူပင္ စာဖတ္ေနေသာေမာင့္ကို ခိုးခိုးၾကည့္မိခဲ့သည္။ ေမာင္သည္ ထိုအခ်ိန္က တစ္ခ်က္ေတာင္မွ ကၽြန္မကို မၾကည့္ခဲ့ပါ။ သူဖတ္ေနေသာ စာအုပ္ကိုသာ သဲၾကီးမဲၾကီးဖတ္ေနသည္။ ေမာင္ေရာက္မလာခင္က မိမိဖတ္ေနေသာ စာအုပ္ကို စိတ္ဝင္စားေနသေလာက္ ေမာင္ေရာက္လာေသာအခါ စိတ္ဝင္စားမွဳမရွိေတာ့ဘဲ ေမာင္ႏွင့္ ေမာင္ဖတ္ေနေသာ စာအုပ္ကိုသာ စိတ္ဝင္စားလာသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေလအေဝွ႔တြင္ ေမာင္ထံမွ လာေသာ ေရေမႊးန႔ံအား ခိုးၿပီးရွဴရွိက္မိလိုက္ေသးသည္။ ထိုေန႕ထိုအခ်ိန္မွစ၍ အတန္းၿပီးသြားတိုင္း ကၽြန္မသည္ အိမ္မၿပန္ႏိုင္ေသးဘဲ ေမာင္ႏွင့္ဆံုေတြ႔ခြင့္ရရန္ စာၾကည့္တိုက္သို႔ ညေနတိုင္း မွန္မွန္လာသည္။ ေမာင္က မွန္မွန္မလာေသာ္လည္း တစ္ပတ္တြင္ သံုးရက္ေလာက္ေတာ့ လာသည္။ ေမာင္လာတိုင္း ဖိုသီဖတ္သီၿဖင့္ပင္ ေရာက္လာတတ္ၿပီး ဖတ္သည့္စာအုပ္အေပၚတြင္ အာရံုစူးစိုက္ထားကာ ေလာကၾကီးအား ေမ့သြားေလ့ရွိသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္မသည္ ေမာင္ဖတ္ေနေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ၿဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္။ ေမာင္ဖတ္ေနေသာ စာအုပ္အေပၚတြင္လည္း မနာလိုၿဖစ္မိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္မရွိေနေၾကာင္း သတိထားမိေစရန္ ကၽြန္မဖတ္ေနေသာ စာအုပ္အား စားပြဲေအာက္သို႔ မသိမသာ လႊတ္ခ်ၿပီး ေမာင့္အာရံုအား ဖမ္းစားႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ေသာ္လည္း ေမာင္ကမူ ဖုတ္ေလတဲ့ငပိ ရွိေလသည္ဟုပင္ မထင္ဘဲ စာအုပ္ႏွင့္သာ ႏွစ္ပါးသြားလ်က္ရွိသည္။ ေမာင္၏ စာအုပ္အေပၚ ခ်စ္ၿမတ္ႏိုးေသာ စိတ္ကို ကၽြန္မေလးစားမိေသာ္လည္း သဝန္တိုမိသည္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးသည္အထိ ထမင္းစားရန္ ေခၚေသာအခါ စာအုပ္ဖတ္ေနပါက ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ထမင္းစား စားပြဲသို႔ ၾကြေတာ္မူမလာဘဲ စာအုပ္အား ထမင္းေမ့ဟင္းေမ့ၿဖင့္ ဖတ္ေတာ္မူေလ့ရွိသည္။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ ႏွဳတ္ခမ္းကို ေရွ႕သို႔တစ္ေတာင္ေလာက္စူထားၿပီး စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုး ရာဇသံေပး၍ ေခၚေတာ္မူေတာ့မွ ကိုယ္ေတာ္က ထိုင္ေနရာမွ ထလာသည္။ ကၽြန္မက အၿပစ္တင္ၾကိမ္းေမာင္းေသာ္လည္း ေမာင္ကမူ အၿပံဳးမပ်က္။ တစ္ခါတစ္ရံ ညညဥ့္နက္ပိုင္းတြင္ အိပ္ရာမွ တစ္ေရးႏိုးသည့္အခါတြင္ အိပ္ရာေဘးတြင္ စာၾကည့္မီးဖြင့္ၿပီး စာအုပ္ဖတ္ေနေသာ ေမာင့္ကို ေတြ႔ရတတ္သည္။ အိပ္ပါဟု ေၿပာေသာ္လည္း ေခါင္းသာညိတ္ၿပသည္။ အိပ္ရာေပၚသို႔ တက္မလာ။ တက္မလာသၿဖင့္ စိတ္တိုၿပီး မီးအိမ္ရိုက္ခြဲပစ္မည္ဟု ေၿပာေတာ့မွ ၿပံဳးၿဖီးၿဖီးၿဖင့္ “ငါ့မိန္းမက ေဒါသၾကီးပဲ။”ဟု ေၿပာၿပီး အိပ္ရာဝင္ေတာ္မူသည္။ ကၽြန္မကလည္း အိပ္ေနတုန္း မီးဖြင့္လွ်င္မၾကိဳက္။ ကၽြန္မ ေမာင့္ကို တတ္တခိုးၿမတ္ႏိုးခဲ့သည့္ အခ်ိန္ကာလသည္ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာၿပီး ေမာင္ကၽြန္မကို လ်စ္လ်ဴရွဳၿပီး ေနခဲ့ေသာ ကာလသည္လည္း ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿဖစ္သည္။ ေမာင္ေၿပာသည့္ ကံ့ေကာ္ေတြပြင့္သည့္ ေန႕မွ ေမာင္က ကၽြန္မကို သတိထားမိၿပီး မမွီမကမ္းၿဖင့္ က့ံေကာ္ပန္းလွမ္းခူးေနေသာ ကၽြန္မအတြက္ ပန္းခူးေပးၿခင္းၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ေပ်ာ္ခဲ့ရသည္။ ေမာင္ ကၽြန္မကို ပန္းတစ္ပြင့္ လွမ္းေပးစဥ္က ကၽြန္မသည္ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကိုပင္ ၿမင္ႏုိင္စြမ္းမရွိခဲ့ဘဲ ေမာင္၏ မ်က္ဝန္းကိုသာ စူးစိုက္ၾကည့္ေနမိသည္။ ကၽြန္မႏွင့္ေတြ႔တိုင္း စာအုပ္ကိုသာ ၾကည့္ေနခဲ့ေသာ ေမာင့္မ်က္ဝန္းအစံုသည္ ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္မကိုရည္ရြယ္ၿပီး ကၽြန္မအတြက္ သီးသန္႔သတ္မွတ္၍ ၾကည့္ေနၿခင္းၿဖစ္သည္။ ေမာင့္မ်က္ဝန္းသည္ အၿပာေရာင္မဟုတ္သလို အနက္ေရာင္လည္းမဟုတ္။ အညိဳေရာင္မ်က္ဝန္းသာ ၿဖစ္သည္။ ထိုမ်က္ဝန္းထဲ၌ ၾကည့္လဲ့ေနေသာ မ်က္ရည္ဥမ်ားက ေတာက္ပေနသည္။ “အဲဒါပဲ ႏွင္း။ ႏွင္းက ေမာင္နဲ႔ စေတြ႕တဲ့ေန႕ကို ေမ့ထားတယ္။ ေမာင္ကေတာ့ အဲဒီေန႕ကို အၿမဲသတိရေနရတယ္။ ႏွင္း ပန္းခူးေနတဲ့ပံုက ေမာင့္မ်က္စိထဲမွာ နတ္သမီးတစ္ေယာက္ကေနသလို ဝင္လာတယ္။ ႏွင္းကိုလည္း ၿမင္ၿမင္ခ်င္း ခ်စ္ခဲ့ရတယ္။ ႏွင္းကေတာ့ ဒီေန႕ကိုေတာင္ သတိမရဘူးေပ့ါေလ။” ေမာင္ ကၽြန္မကို အၿပစ္တင္သည့္ေလသံၿဖင့္ေၿပာသည္။ ကၽြန္မ သတိမရ၍ မဟုတ္။ ကၽြန္မသတ္မွတ္ထားေသာ ေမာင္ႏွင့္ ပထမဆံုးအၾကိမ္ေတြ႕ခဲ့သည့္ေန႔သည္ မိုးရြာေနေသာ ဇူလိုင္လ ၄ရက္ေန႔ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္။ ေမာင္ႏွင့္ စကားေၿပာဆိုခင္မင္ရင္းႏွီးၿပီး တစ္လအၾကာတြင္ ေမာင္က ခ်စ္ေရးဆိုခဲ့သည္။ ကၽြန္မခ်က္ခ်င္းအေၿဖၿပန္မေပးခဲ့ပါ။ အခ်ိန္ကာလ အေတာ္ၾကာၾကာစဥ္းစားလွ်င္ ထိုအခ်စ္ကို ပိုမိုတန္ဖိုးထားမည္ဟု ထင္သၿဖင့္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ စဥ္းစားဦးမည္ဟု ၿပန္ေၿပာခဲ့သည္။ ေမာင္က အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာေစာင့္မည္ဟု ေၿပာေသာအခါ ကၽြန္မ ပီတိေဝခဲ့ရသည္။ ထိုစကားကို ေမာင္ယခုအခ်ိန္တြင္ လာေၿပာပါက ကၽြန္မသည္ ေမာင့္ရင္ခြင္ထဲသို႔ ေၿပးဝင္ၿပီး ကေလးတစ္ဦးလို ခ်ဳံးပြဲခ်ငိုမိမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေမာင္ထိုစကားအား မည္သည့္အခါမွ မေၿပာေတာ့မွန္း ကၽြန္မသိေန၍ၿဖစ္သည္။ ေမာင့္ကို တစ္ႏွစ္ေလာက္စဥ္းစားမည္ဟု ေၿပာခဲ့ေသာ ကၽြန္မသည္ တစ္ရက္မွ်သာ စဥ္းစားၿပီး အေၿဖၿပန္ေပးခဲ့သည္။ ၿဖစ္ပံုကလည္း မိန္းကေလးမို႔ မူခ်ိန္မရေလာက္ေအာင္ပင္ ၿဖစ္ခဲ့ရသည္။ ေမာင္ ဖြင့္ေၿပာၿပီး ေနာက္ေန႕တြင္ ကၽြန္မသည္ ဦးခ်စ္ ကန္တင္း၌ ေမာင့္ကိုေစာင့္ေနစဥ္ ေမာင္ႏွင့္မေတြ႔စဥ္က ရည္းစားေတာ္ခဲ့ေသာ ဘုန္းေနာင္ႏွင့္ ဆံုမိေလသည္။ ဘုန္းေနာင္က ကန္တင္းတြင္ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္းထိုင္ေနသၿဖင့္ အိမ္ၿပန္လိုက္ပို႔ေပးမည္ဟု ေၿပာသည္။ ကၽြန္မက သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးကိုေစာင့္ေန၍ ရသည္ဟု ေၿပာေသာ္လည္း သူကပါ အေဖာ္လုပ္ေပးၿပီး ေစာင့္မည္ဟု ေၿပာေသာအခါ ၿငင္းမရေတာ့သၿဖင့္ ေအာင့္သက္သက္ၿဖင့္ ထိုင္ေနရသည္။ ခဏအၾကာတြင္ ေမာင္ေရာက္လာသည္ကို ကၽြန္မလွမ္းၿမင္မိေသာ္လည္း ေမာင္ကမူ ကန္တင္းထဲသို႔ပင္ဝင္မလာဘဘဲ ဘုန္းေနာင္ႏွင့္ကၽြန္မကို ၿမင္ေသာအခါ စိမ္းစိမ္းၾကီး ၾကည့္ၿပီး ခ်ာကနဲလွည့္ကာ ၿပန္ထြက္သြားသည္။ မရယ္မၿပံဳးၿဖင့္ စိမ္းကားကားၾကည့္ေသာ ေမာင့္အၾကည့္ေၾကာင့္ ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လံုး ေတာင့္တင္းသြားသည္။ ထိုအၾကည့္မ်ဳိးကို အိမ္ေထာင္သက္ သံုႏွစ္ၿပည့္ခါနီးတြင္ ေန႔တိုင္းနီးပါး ခံခဲ့ရသည္။ ေမာင္လွည့္ထြက္သြားေသာအခါ ကၽြန္မ မေနႏိုင္ေတာ့။ ကၽြန္မႏွင့္အတူ ထိုင္ေနေသာ ဘုန္းေနာင္အား “ငါအခု သြားမွၿဖစ္ေတာ့မယ္။ နင္နဲ႔အတူ ထိုင္ေနလို႔ ငါ့ရည္းစားၿမင္သြားၿပီး စိတ္ဆိုးသြားၿပီ” ဟု ေၿပာကာ ေမာင့္ေနာက္က လိုက္သြားရန္ ထလိုက္သည္။ ဘုန္းေနာင္သည္ ေၾကာင္အမ္းအမ္းၿဖင့္ၾကည့္ကာ “နင္ဘယ္တုန္းက ရည္းစားရသြားတာလဲ။ နင့္ကို လိုက္ေနတဲ့လူရွိတယ္လို႔လဲ မၾကားးမိပါဘူး။”ဟု ၿပန္ေၿပာသည္။ “ေအး…. အရင္တုန္းက မၾကားေပမယ့္ အခုၾကားၿပီမဟုတ္လား။ လိုက္ေနတဲ့လူရွိတာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ရည္းစားအရွင္လတ္လတ္ကို ရသြားတာ။”ဟု ေၿပာၿပီး အိတ္ဆြဲကာ ေမာင္ေနာက္မွ ေၿပးလိုက္ခဲ့သည္။ ေမာင္သည္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်လွ်က္ ဂ်ပ္ဆင္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းဘက္ သြားရာလမ္းသို႔ ေကြ႕သြားသည္။ ေနာက္လည္း လွည့္မၾကည့္ေပ။ ကၽြန္မကလည္း ေစာင့္ပါဦးဟု မေအာ္မိေပ။ ေနာက္မွသာ ခပ္သုတ္သုတ္ၿဖင့္ လိုက္သြားမိခဲ့သည္။ လမ္းခ်ဳိးေရာက္မွသာ ေမာင့္ကို မွီေတာ့သည္။ “ခဏေစာင့္ပါဦး….ကိုစိုးႏိုင္ရယ္။” ကၽြန္မသည္ ေမာင့္လက္အား ဆုပ္ကိုင္ၿပီး အေမာတေကာၿဖင့္ ေၿပာလိုက္သည္။ ေမာင္က ကၽြန္မကို တအံ့တၾသၿဖင့္ ၿပဴးၾကည့္သည္။ လိုက္လာလိမ့္မည္ဟု ထင္ပံုမေပၚေပ။ “ကၽြန္မ ရွင့္ကိုေစာင့္ေနတာပါ။”ဟု ဒုတိယအၾကိမ္ေၿပာလိုက္သည္။ ေမာင္သည္ ကၽြန္မကို ၿပဴးၾကည့္ၿပီး “ဘာလို႔လိုက္လာတာလဲ။ ဟိုမွာဆက္ထိုင္ေနလဲရတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ကိစၥမရွိပါဘူး။”ဟု အားနာသည့္ပံုမ်ဳိးၿဖင့္ေၿပာေသာ္လည္း ေလသံကမူ မာတာတာၿဖင့္ ေက်နပ္သည့္ပံုမေပၚေပ။ ကၽြန္မက အေၾကာင္းစံုရွင္းၿပၿပီးေသာအခါ အိုမဲေနေသာ ေမာင့္မ်က္ႏွာသည္ နည္းနည္းၿပံဳးေယာင္သမ္းလာၿပီး “ကၽြန္ေတာ့္လက္ကို မလႊတ္ေတာ့ဘူးေပ့ါ။”ဟု စပ္ၿဖဲၿဖဲ ၿပန္ေၿပာသည္။ထိုအခါမွ ကၽြန္မသည္ ေမာင့္လက္ကို ေယာင္ယမ္းၿပီး ဆြဲလႊတ္လိုက္သည္။ ေမာင္ကမူ ေအာင္ႏိုင္သူအၿပံဳးၿဖင့္ “အဲဒီေတာ့ ႏွင္းအခုလို ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္ကို လိုက္လာတဲ့အေၾကာင္းရင္းက ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္လို႔ေပ့ါေနာ္။” ဟု ကၽြန္မမ်က္ဝန္းမ်ားအား စူးစူးစိုက္စိုက္ၾကည့္ၿပီး ေၿပာသည္။ ကၽြန္မ ေမာင္၏ မ်က္ရည္ဥမ်ားၿဖင့္ ၇ႊန္းလဲ့ေနေသာ မ်က္ဝန္းတစ္စံုအား တြန္းလွန္ႏိုင္သည့္အား မရွိပါ။ ေမာင္ေမးေသာ ေမးခြန္းကိုလည္း ေခါင္းခါရမ္းၿပီး ဆက္လက္၍လည္း မူမေနႏိုင္ပါ။ နဂိုကမွ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ခ်စ္ခဲ့ရသူမို႔ ကၽြန္မေခါင္းသည္လည္း အလိုလိုညိတ္ၿပီးသားၿဖစ္သြားသည္။ ေမာင္သည္ ၿပံဳးစိစိၿဖင့္ ကၽြန္မကို သူ႔ရင္ခြင္ထဲသြင္းၿပီး ေပြ႕ဖက္လိုက္သည္။ ေမာင္ဆြတ္ထားေသာ ေရေမႊးနံ႔သည္ ေမာင့္အက်ၤ ီမွ တဆင့္ကၽြန္မ ႏွာေခါင္းထဲသို႔ ေရာက္လာသည္။ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္သည္အထိ ေရေမႊးအမ်ဳိးအစာတစ္မ်ဳိးတည္းကိုသာ သံုးေသာ ေမာင္၏ ရင္ခြင္ထဲတြင္ ကၽြန္မမ်က္လံုးမွိတ္ၿပီး ေမာင့္ကိုယ္သင္းရန႔ံအား ပထမဆံုးအၾကိမ္ ရူရွဳိက္မိသည္။ ထိုေန႕က အေၾကာင္းကိုၿပန္လည္ေတြးၾကည့္မိလွ်င္ ကၽြန္မရင္ခုန္သံေတြသည္ ၿမန္လာသည္။ ေမာင့္ကိုယ္သင္းရနံ႔ကိုလည္း အခုထိမေမ့ႏိုင္ေသးေပ။ ေမာင့္ရင္ခြင္ထဲ၌ ထိုကဲ့သို႔ကိုယ္သင္းရန႔ံအား ရွဴရွိုက္ေနစဥ္မွာပင္ မိုးက တစ္ေၿဖာက္ေၿဖာက္ၿဖင့္ စရြာလာသည္။ ေမာင္ေရာကၽြန္မပါ မ်က္လံုးၿပဴးသြားၾကသည္။ ေမာင္က သူ႔မွာထီးမပါဟု ေၿပာသည္။ ကၽြန္မက ထီးထုတ္မည္ဟု ေၿပာေသာအခါ ေမာင္က ထီးတစ္ေခ်ာင္းတည္း လူႏွစ္ေယာက္ေဆာင္းေသာ္လည္း စိုမည္ကစိုမည္ၿဖစ္သၿဖင့္ ဒီအတိုင္း ဂ်ပ္ဆင္ဘက္သို႔ ေၿပးၾကရန္ ေၿပာေသာအခါ ကၽြန္မအၾကြင္းမဲ့သေဘာတူလိုက္သည္။ ဤသို႔ၿဖင့္ ေမာင္ႏွင့္ကၽြန္မသည္ ဂ်ပ္ဆင္ဘက္သို႔ ေၿပးၾကသည္။ မိုးေတြကလည္း ေတာ္ေတာ္သည္းလာသည္။ ႏွစ္ဦးစလံုးလည္း ၾကြက္စုတ္ၿဖစ္ေနၿပီၿဖစ္သည္။ ဂ်ပ္ဆင္ဘက္ကူးရာ ေလွ်ာက္လမ္းေရာက္ေသာအခါ ႏွစ္ဦးစလံုးသည္ မိုးခိုၿပီး တစ္ဦးပံုတစ္ဦးၾကည့္ကာ ရယ္မိၾကသည္။ ကၽြန္မသည္ ေမာင့္ကို ပထမဆံုးအၾကိမ္ေတြ႕စဥ္က ေမာင္မိုးေတြစိုလာသည္ကို သတိရမိၿပီး ေမာင့္ကိုၿပံဳးၿပီးၾကည့္ေနခဲ့မိသည္။ ေမာင္သည္လည္း ကၽြန္မကို ထိုနည္းတူပင္ၾကည့္ေနခဲ့ၿပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ ထင္မွတ္မထားေသာ အနမ္းတစ္ခုသည္ ကၽြန္မႏွဳတ္ခမ္းေပၚသို႔ ရုတ္တရက္က်ေရာက္လာသည္။ မိုးေတြစိုေန၍ ေအးစြတ္ေနေသာ လူႏွစ္ဦးအတြက္ အနမ္းတစ္ခုက ေႏြးေထြးမွဳေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ မည္သူရွိေနသည္ကိုပင္ သတိမရေတာ့။ ထို႔ေန႕က မထင္မွတ္ဘဲ ေပးခဲ့မိသည့္ အေၿဖႏွင့္ ေမာင့္ထံမွ ခြင့္ၿပဳခ်က္ေတာင္းခံၿခင္းမရွိဘဲ ေပးခဲ့ေသာ အနမ္းတစ္ခုတို႔ေၾကာင့္ စက္တင္ဘာလ၏ မိုးစက္မ်ားသည္ စႏၵရားေတးသြားတစ္ခုကဲ့သို႔ သာယာေနခဲ့သည္။ ေမာင့္ဆီမွ ပထမဆံုးအနမ္းရၿပီးေသာအခါ စူပုပ္ပုပ္ၿဖစ္သြားေသာ ကၽြန္မကို ေမာင္က ဘာၿဖစ္လို႔လဲဟု ေမးသည္။ “အေၿဖကို တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ေပးမယ္လို႔ ဆံုးၿဖတ္ထားတာ။ အခုေတာ့ အေၿဖတင္မကဘူး။ တၿခားဟာပါ ေပးၿပီးၿပီ။”ဟု ႏွုဳတ္ခမ္းတစ္စူစူၿဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုကိုယ္ အားမရသည့္ပံုၿဖင့္ ညည္းတြားမိသည္။ ထိုအခါ ေမာင္သည္ သေဘာက်စြာရယ္သည္။ “ၿဖစ္မွၿဖစ္ရေလကြာ ႏွင္းရာ။”ဟု ေၿပာၿပီး ဒုတိယအၾကိမ္ အၾကင္နာေပးခဲ့သည္။ ထုိေန႔က မိုးရြာေနေသာ ပတ္ဝန္းက်င္သည္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးအတြက္ ဆည္းဆာအခ်ိန္ကဲ့သို႔ သာယာလွပေနခဲ့သည္။ ########################### ေမာင္ႏွင့္ လက္ထပ္ၿပီးေသာအခါ ေမာင္သည္ ေက်ာင္းဆရာၿပန္လုပ္သည္။ စာဖတ္ဝါသနာပါသူၿဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ဝတၳဳ၊ ေဆာင္းပါးမ်ားကိုလည္း စေရးလာသည္။ အစပထမပိုင္းက ေမာင္ေရးသည့္ စာမ်ားကို ဖတ္ၾကည့္မိေသာ္လည္း အလုပ္လုပ္သည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဖတ္ရန္အခ်ိန္ပင္မရွိခဲ့။ ထို႔အၿပင္ ေမာင္သည္ သူေရးေသာ စာမ်ားအား ေလာကတြင္အဖတ္ေစခ်င္ဆံုးလူမွာ ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္မတစ္ဦးတည္းသာ ၿဖစ္သည္ဟု ကၽြန္မသိခဲ့လွ်င္ ကၽြန္မဘဝတြင္ ေနာင္တရစရာကိစၥမ်ား ေပၚလာမည္မဟုတ္ေပ။ ကၽြန္မက ေမာင္သည္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားေသာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ၿဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္ဟုသာ ယံုၾကည္ခ့ဲမိသည္။ ေမာင္သည္ သူ႔စာမ်ားအား ကၽြန္မက ဖတ္ၿပီး ေဝဖန္အၾကံၿပဳေစခ်င္ေသာ္လည္း ကၽြန္မက ေမာင္ေရးေသာ ရသစာေပမ်ားကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္သူ မဟုတ္သည့္အတြက္ အၾကံဥာဏ္ေကာင္းမ်ား ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု မထင္မိသၿဖင့္ မဖတ္မိခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ေမာင္ႏွင့္ကၽြန္မသည္ တၿဖည္းၿဖည္းႏွင့္ အသြင္မတူလာေတာ့ေပ။ ေမာင္က ရွိတ္စပီးယားေၿပာခဲ့သည့္ လူေတြက အခ်စ္အတြက္ေမြးဖြားလာတာပါ ဟူသည့္စကားကို ေထာက္ခံၿပီး ကၽြန္မက လူေတြေမြးဖြားလာၿခင္းက ဘဝမွာ ရွင္သန္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ဟု ခံယူထားသည္။ “ေမာင္ေၿပာသလို လူေတြက အခ်စ္အတြက္ ေမြးဖြားလာတယ္လို႔ေၿပာရင္ ဘာ့ေၾကာင့္ ကမာၻေပၚမွာ စစ္ေတြၿဖစ္သလဲ။ လူတိုင္းမွာ အခ်စ္ရွိရင္ စစ္ဆိုတာ ၿဖစ္လာႏိုင္စရာကို မရွိတာ။ ဒ့ါေၾကာင့္ ႏွင္းေၿပာသလို လူေတြေမြးဖြားလာတာက ရွင္သန္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ပဲ။ ေမာင္ေၿပာသလို အခ်စ္ေၾကာင့္မဟုတ္ဘူး။ အခ်စ္က လူေတြကို ရွင္သန္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဘာမွမလုပ္ေပးႏိုင္ပါဘူးေမာင္ရယ္။ ခ်စ္ဖို႔ေလာက္ပဲ အသံုးဝင္တာပါ။ စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ ရွင္သန္ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႔က်ေတာ့ လူတိုင္းရုန္းကန္ရတာခ်ည္းပါပဲ။” ထိုစကားသည္ ကၽြန္မေၿပာေနက်စကားၿဖစ္သည္။ ေန႔စဥ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအတြင္း၌ က်င္လည္ေနသူအဖို႔ ေမာင့္လို တကၠသိုလ္ဆရာတစ္ေယာက္၏ အၿမင္ႏွင့္ လံုးလံုးကြဲလာသည္။ ေမာင္က စိတ္ကူးယဥ္ဆန္သည္။ ကၽြန္မက လက္ေတြ႕က်လာသည္။ ကၽြန္မႏွင့္ေမာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ဘဝတစ္ခုတြင္ အစစအရာရာ ၿပီးၿပည့္စံုခ်င္သည္။ ေငြေရးေၾကးေရးအတြက္ ပူပင္ေသာက မေရာက္ခ်င္ေပ။ အရာရာလိုေလေသးမရွိ ၿပည့္စံုခ်င္သည္။ အိမ္ေထာင္သက္ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေသာအခါ ေမာင္က ကေလးယူရန္ေၿပာသည္။ ကၽြန္မ မယူခ်င္ေသးပါ။ အသက္ ၂၅ႏွစ္အရြယ္ မိန္းမတစ္ေယာက္အဖို႔ ဤအခ်ိန္သည္ ကေလးယူရန္အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္မဟုတ္ဟု ယံုၾကည္ထားသည္။ ကေလးယူၿပီးပါက ကၽြန္မအတြက္ အခ်ိန္ေတြဆံုးရွံဳးကုန္မည္ကို ေၾကာက္ရြ႔ံမိသည္။ ထို႔အၿပင္ အစ္မတစ္ဝမ္းကြဲတစ္ေယာက္က ကေလးေမြးရင္း ဆံုးသြားသၿဖင့္ ကေလးယူၿခင္းအား ကၽြန္မအၾကီးအက်ယ္ ေၾကာက္ရြ႔ံေနမိသည္။ ေမာင္ကေတာ့ မိသားစုဘဝကို ၿမန္ၿမန္လိုခ်င္ေနသည္။ သားေလးၿဖစ္ၿဖစ္၊ သမီးေလးၿဖစ္ၿဖစ္ မိမိေသြးသားရင္းအား လူလားေၿမာက္ေအာင္ ၿပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးခ်င္သည္။ထို႔အၿပင္ ပိုဆိုးသည္က ကေလးယူရန္ေၿပာၿပီး သိပ္မၾကာခင္တြင္ ကေလးကစားစရာပစၥည္းမ်ားကို ဝယ္ဝယ္လာတတ္သည္။ ကၽြန္မမွာ ထိုအရုပ္မ်ားအားၾကည့္ၿပီး စိတ္ရွဳပ္ရသည္။ ကေလးေမြးၿပီးပါက အိမ္တစ္ခုလံုးသည္ ကေလးကစားစရာ ပစၥည္းမ်ားၿဖင့္ ၿပည့္ႏွက္ေနမည္ကို ကၽြန္မေၾကာက္ရြံမိသည္။ ေမာင္ မိသားစုဘဝအား အလြန္လိုခ်င္တပ္မက္ေနသည္ကို ကၽြန္မမွ လြဲ၍ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ေမာင္က သူ႔စာမ်ားတြင္ ထိုအေၾကာင္းမ်ား ထည့္သြင္းေရးေသာေၾကာင့္ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မသည္သာ ေမာင္ႏွင့္အနီးကပ္ေနၿပီး ေမာင့္အေၾကာင္း အၿပင္လူေတြေလာက္မသိၿခင္းၿဖစ္သည္။ ေမာင္ႏွင့္ကၽြန္မတို႔ၾကား စစ္ေအးတိုက္ပြဲစတင္ေသာေန႔သည္ ကၽြန္မ ကေလးမရႏိုင္သည့္ေဆးမ်ားအား ခိုးေသာက္ေနသည္ကို ေမာင္မိသြားသည့္ေန႔ၿဖစ္သည္။ ေမာင္သည္ ကၽြန္မကို ထိုေန႕က စိမ္းစိမ္းၾကီးၾကည့္သည္။ ကၽြန္မေသာက္ေနေသာ ေဆးမ်ားကိုလည္း နင္းေၿခလႊင့္ပစ္သည္။ ေဒါသတၾကီး ေအာ္ဟစ္တာမ်ဳိးမလုပ္ဘဲ “ငါ ကေလးတစ္ေယာက္လိုခ်င္ေနတာ သိရက္နဲ႔ မင္းမိုလို႔ ဒီလိုလုပ္ရက္တယ္ကြာ။ ငါ့မွာေတာ့ မင္းဒီေဆးေတြေသာက္ေနတာ မသိဘဲ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္ မိဘေတြၿဖစ္လာရင္၊ ကေလးရခဲ့ရင္ဆိုၿပီး ကေလးအရုပ္ေတြဝယ္လို႔။ မင္းကေတာ့ ငါ့ကိုကြယ္ရာမွာ ဟားေနမွာေပ့ါ။ မရႏိုင္ေသးတဲ့ကေလးအတြက္ အရုပ္ေတြဝယ္ၿပီး ကေလးရူးရူးေနတဲ့ငါ့ကို မင္းရယ္ေနမွာေပါ့။ ႏွင္းရာ….မင္းမိုလို႔ ဒီလိုလုပ္ရက္တယ္ကြာ။”ဟု ေလသံေအးေအးၿဖင့္ အံၾကတ္ၿပီးေၿပာသည္။ “ေမာင္အဲဒီလို ဗရမ္းဗတာ မစြပ္စြဲပါနဲ႔။ ႏွင္းက ကေလးမလိုခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ အခုခ်ိန္မွာပဲ မလိုခ်င္ေသးတာ။ ႏွင္းတို႔မွာ ဘာမွ ၿပီးၿပည့္စံုေသးတာ မဟုတ္ဘူး။ ကေလးရပါၿပီတဲ့။ ကေလးကို ေက်ာင္းေကာင္းမွာထားခ်င္မယ္။ အေကာင္းဆံုးဆိုတဲ့အရာေတြကိုပဲ ဝယ္ေပးခ်င္မယ္။ အခုခ်ိန္ကေတာ့ ႏွင္းတို႔မွာ ဘာမွၿပီးၿပည့္စံုေသးတာ မဟုတ္ဘူး။” “မၿပည့္စံုေသးဘူး။ ဟုတ္လား။ မၿပည့္စံုေသးဘူးဆိုတာ ဘာကိုေၿပာတာလဲ။ ေနဖို႔အိမ္ရွိတယ္။ သြားရင္လာရင္အဆင္ေၿပတဲ့ ကားတစ္စီးရွိတယ္။ မင္းရင္းႏွီးထားတဲ့ အလုပ္ေတြရွိတယ္။ ငါ့မွာလည္း ကထိကအလုပ္နဲ႔ စာေရးဆရာအလုပ္ရွိတယ္။ အဲဒါက မၿပည့္စံုေသးတာလား။” “ဟုတ္တယ္။ မၿပည့္စံုေသးဘူး။ ႏွင္းလိုခ်င္တာ ဒီထက္မ်ားတယ္ေမာင္။ ေမာင့္လို ေရာက္ေနတဲ့ဘဝမွာ ေရာင့္ရဲၿပီးေတာ့ မေနခ်င္ဘူး။ ဒ့ါေၾကာင့္ႏွင္း ကေလးမလိုခ်င္ေသးဘူး။ ႏွင္းကိုႏွင္းလည္း အေမတစ္ေယာက္အၿဖစ္ အိမ္မွာပဲ ထိုင္မေနခ်င္ဘူး။ အခုခ်ိန္က အလုပ္လုပ္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ပဲ။ ဘာၿဖစ္လို႔ ကေလးယူၿပီး ကိုယ့္ရဲ့အဖိုးတန္အခ်ိန္ေတြကုိ ၿဖဳန္းတီးပစ္မွာလဲ။ ေမာင္က အဲဒီလိုလုပ္ႏိုင္ေပမယ့္ ႏွင္းမလုပ္ႏိုင္ဘူး။” ကၽြန္မ၏ ထိုစကားသည္ ေမာင့္အတြက္ ဘဝတြင္နာက်ည္းစရာမ်ား ၿဖစ္လာခဲ့မည္ဟု ၾကိဳသိထားပါက ကၽြန္မေၿပာၿဖစ္ခဲ့မည္မဟုတ္ေပ။ ေမာင့္မ်က္ဝန္းထဲမွ မ်က္ရည္မ်ားက်လာခါမွ ကၽြန္မလြန္သြားမွန္းသိသည္။ ေမာင္ငိုသည္ကို တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးခဲ့ပါ။ ေတြ႕လိုက္ရသည့္အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မႏွလံုးသားသည္ တစ္စစီေၾကကြဲပ်က္စီးသြားသလို ခံစားရသည္။ ေၾကမြသြားေသာ ႏွလံုးသားကို ၿပန္လည္အသက္သြင္းရန္ ကၽြန္မေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့မိသည္။ ေမာင္သည္ ကၽြန္မကို ထိုအခ်ိန္မွစ၍ စကားေကာင္းေကာင္းမေၿပာေတာ့။ ကၽြန္မကလည္း ဆိုင္ခြဲအသစ္ဖြင့္စရာရွိသၿဖင့္ အလုပ္ေတြပိၿပီး ေမာင့္ကို ဂရုမစိုက္ႏိုင္ခဲ့ေပ။ ၿပန္စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ ကၽြန္မမွားသည္။ ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္မေတြးခဲ့သည္က ဆိုင္အသစ္ဖြင့္ၿပီးပါက ေမာင္လိုခ်င္ေသာ ကေလးအား ရေအာင္ေမြးဖြားေပးမည္ဟု ေတြးမိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ၏ အေတြးသည္ အေတြးဘဝတြင္သာ ရွိေနခဲ့သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္မ ဆိုင္အသစ္ဖြင့္ၿပီးသည့္ေန႔တြင္ပင္ ေမာင္က ကြာရွင္းၾကရန္ ေတာင္းဆိုေသာေၾကာင့္ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မရင့္နင့္ေအာင္ ခံစားခဲ့ရသည္။ ေလာကတစ္ခုလံုး ၿပိဳကြဲပ်က္စီးသြားသလို ခံစားရသည္။ ကၽြန္မၾကိဳးစားခဲ့ေသာ အရာအားလံုးသည္ တစ္ခဏအတြင္း၌ ပ်က္စီးသြားသည္။ ေမာင္အၿမဲေၿပာေနက် စကားအတိုင္း လူေတြက အခ်စ္အတြက္ ေမြးဖြားလာတာပါဆိုသည္ကို ကၽြန္မယံုၾကည္စ ၿပဳလာသည္။ ကၽြန္မၿပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အရာအားလံုးသည္ ကၽြန္မရင္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ရေသာ ေမာင့္အတြက္ၿဖစ္သည္။ ၁၉၉၇ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၄ရက္ေန႕က စာၾကည့္တုိက္ထဲ၌ ေမာင့္ကို စတင္ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္မသည္ ေမာင့္အတြက္အသက္ရွင္ေနရသူ တစ္ဦးၿဖစ္ေနမွန္း ကိုယ္ကိုတိုင္ပင္ မသိခဲ့။ ေမာင္က ကြာရွင္းၾကရန္ ေၿပာၿပီးေနာက္ ကၽြန္မကို စိမ္းစိမ္းၾကီးၾကည့္ၿပီး “ႏွင္း…..မင္းက ကိုယ့္ကိုပဲခ်စ္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ပါကြာ။ မင္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ မခ်စ္ပါဘူး။” ဟု ဘာခံစားခ်က္မွ မပါေသာ အသံၿဖင့္ ေၿပာခဲ့သည္။ ကၽြန္မ ေမာင့္မ်က္ဝန္းကို ေသခ်ာၾကည့္ခ့ဲသည္။ ထိုမ်က္ဝန္းထဲ၌ ကၽြန္မအတြက္ ကံ့ေကာ္ပန္း တစ္ပြင့္လွမ္းေပးစဥ္က ေတြ႔ရေသာ အခ်စ္ဟူသည့္ ခံစားခ်က္မပါေတာ့။ ၿမတ္ႏိုးမွဳ တြယ္တာမွဳတို႔သည္ ေမာင့္မ်က္ဝန္းထဲ၌ မရွိၾကေတာ့ဘဲ နာက်ည္းမွဳ မုန္းတီးမွဳတို႔သာ ေနရာဝင္ယူထားၾကသည္။ ကၽြန္မ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ပါ။ အခ်စ္အတြက္ေမြးဖြားလာသည္ဟု ခံယူထားေသာ လူတစ္ေယာက္အား မုန္းတတ္ေအာင္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေပးႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ကၽြန္မသည္ ေလာကတြင္ အည့ံဖ်င္းဆံုးလူတစ္ေယာက္ၿဖစ္သည္။ ခ်စ္ရံုသာ ခ်စ္တတ္ၿပီး မိမိအခ်စ္ကို ေဖာ္ၿပႏိုင္စြမ္းမရိွသည့္ ခပ္ည့ံညံ့မိန္းမတစ္ေယာက္သာ ၿဖစ္သည္။ အရာအားလံုးၿပီးၿပည့္စံုေအာင္ ၾကိဳးစားေနခဲ့ေသာ္လည္း ကိုယ္ခ်စ္သည့္ လူတစ္ေယာက္အား အနီးမွ ထြက္မသြားေအာင္ တားဆီးႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မေမာင့္ကို ဘယ္ေလာက္ခ်စ္မွန္း ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္းသာ သိသည္။ ေမာင့္ကို ခ်စ္လြန္း၍သာ စြန္႔လႊတ္ခဲ့သည္။ ေမာင္အေဝးကို ထြက္သြားရမွ ေပ်ာ္မည္ထင္၍ အေဝးကို ထြက္သြားခြင့္ေပးခဲ့သည္။ ေမာင္ႏွင့္အတူရွိစဥ္က ေမာင္ေရးေသာ စာမ်ားအား မဖတ္ၿဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေမာင္ႏွင့္ကြာရွင္းၿပီးေနာက္ ေမာင့္စာအုပ္မ်ားအား မွန္မွန္ဝယ္ယူၿပီး ဖတ္ရွဳသည့္ ပရိတ္သတ္သည္ ကၽြန္မသာၿဖစ္သည္။ ေမာင့္စာေတြဖတ္ၿပီး အိပ္ရာထက္၌ ငိုေၾကြးခဲ့ရေသာ အထီးက်န္ညမ်ားလည္း ပိုပိုတိုးလာသည္။ ကြာရွင္းၿပီး ငါးႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ ေမာင္၏ လက္ထပ္ပြဲသတင္းသည္ သတင္းစာထဲပါလာသည္။ ထိုသတင္းစာ အပိုင္းအစအား ကတ္ေၾကးႏွင့္ညပ္ယူၿပီး ကၽြန္မ အိပ္ခန္းနံရံ၌ ကပ္ထားသည္။ သတို႔သမီးေနရာတြင္ ၿမတ္ပန္းႏုအစား ႏွင္းေဝမွဳန္ဟု ေဘာပင္ၿဖင့္ ေၿပာင္းလဲေရးသားခဲ့သည္အထိ ေမာင့္အေပၚကို သံေယာဇဥ္တြယ္ခဲ့မိသည္။ ေမာင္ ကၽြန္မကို ၿမင္လွ်င္ ေမာင့္အမုန္းတရားေတြတိုးပြားလာမည္စိုး၍ ေမာင္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုရမည့္ေနရာမ်ားအား ကၽြန္မေရွာင္ရွားခဲ့သည္။ ေမာင့္ကို ဒီထက္ပိုၿပီး အမုန္းတရားမ်ား မေပးခ်င္ပါ။ အခ်ိန္ကာလေတြသည္ တၿဖည္းၿဖည္းကုန္ဆံုးလာခဲ့သည္။ ကၽြန္မ၏ ေမာင့္အေပၚတစ္ဖက္သတ္ စြဲလန္းေသာ ေရာဂါသည္လည္း ရင့္လာသည္။ ေကာင္းကင္မွ မိုးတိမ္ေတြၿမင္တုိင္း၊ ရြာက်လာေသာ မိုးစက္ေတြၿမင္တိုင္း ေမာင္ႏွင့္ ခ်စ္သူစၿဖစ္ခဲ့ေသာ ေန႕ကို ရူးမတတ္သတိရမိသည္။ ########################### ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဝင္းသည္ ၁၀ႏွစ္ၾကာေသာ္လည္း ၾကီးၾကီးမားမား ေၿပာင္းလဲသြားသည္မရွိေပ။ အဓိပတိလမ္းသည္လည္း ယခင္အတိုင္းပင္ သစ္ပင္မ်ား အံု႔အုံဆိုင္းဆိုင္းၿဖင့္ သာယာလ်က္ရွိသည္။ ကၽြန္မ၏ ေၿခအစံုသည္ ေမာင္ႏွင့္အတူ ရပ္ၿပီးစကားေၿပာခဲ့ေသာ ဂ်ပ္ဆင္ဘက္ သြားရာလမ္းတြင္ ရပ္ေနမိသည္။ ဤေနရာတြင္ ေမာင့္ရင္ခြင္ထဲ၌ ပထမဆံုးအၾကိမ္ ဝင္ခိုခဲ့ေသာ ေနရာၿဖစ္သည္။ ေမာင့္ကိုယ္သင္းရနံ႔အား ရူရွိဳက္ခြင့္ရေသာ ေနရာၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ေမာင္ႏွင့္အတူရွိစဥ္က အေၾကာင္းမ်ား ၿပန္ေတြးေနစဥ္မွာပင္မိုးစက္မ်ားက တေၿဖာက္ေၿဖာက္ႏွင့္ ရြာလာသည္။ ကၽြန္မ၏ ပါးၿပင္သည္ မိုးစက္မ်ားအၿပင္ မ်က္ရည္မ်ားႏွင့္ပါ စိုစြတ္ေနသည္။ ေမာင္ႏွင့္အတူ ရွိစဥ္က ထီးမေဆာင္းဘဲ ဂ်ပ္ဆင္ဘက္သို႔ ေၿပးသြားခဲ့သည္ကို သတိရမိသၿဖင့္ ယခုအၾကိမ္တြင္ ေမာင္မပါေသာ္လည္း ေမာင္ပါသကဲ့သို႔ပင္ ေၿပးသြားရန္ ဆံုးၿဖတ္ၿပီး သဲသဲမဲမဲ၇ြာလာေသာ မိုးကိုအံတုရင္း လက္ႏွစ္ဖက္ေခါင္းေပၚတင္ၿပီး ဂ်ပ္ဆင္ဘက္ေၿပးသြားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မသည္ ေမာင္ႏွင့္အတူ မိုးခိုခဲ့ေသာ ဂ်ပ္ဆင္ဘက္ သြားရာေလွ်ာက္လွမ္းသို႔ မေရာက္မီမွာပင္ ကၽြန္္မေၿခအစံုသည္ ရပ္တန့္သြားခဲ့သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိုးရြာထဲ၌ ကၽြန္မႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္ ထီးမပါဘဲ ရပ္ေနေသာ ေမာင့္ကို ၿမင္ရေသာေၾကာင့္ၿဖစ္သည္။ ေမာင့္ကိုၿမင္လိုက္ရေသာ ခဏ၌ ကၽြန္မ ေသေလာက္ေအာင္ အံ့ၾသသြားသည္ဟု ေၿပာလွ်င္လြန္မည္မထင္ပါ။ ေမာင္က ကၽြန္မကို မိုးစက္မ်ားၾကားမွပင္ ၾကည့္ေနသည္။ ေမာင့္မ်က္ဝန္းကို ေကာင္းစြာမၿမင္ရသၿဖင့္ ေမာင့္အၾကည့္တြင္ အမုန္းတရားႏွင့္ အခ်စ္ ဘယ္ဟာ ပါမည္ကို မသိႏိုင္ေပ။ ထို႔ၿပင္ ေမာင့္ပါးၿပင္သည္လည္း မ်က္ရည္မ်ားၿဖင့္ စိုစြတ္ေနၿခင္းေပေလာ။ သို႔မဟုတ္ မိုးစက္မ်ားေၾကာင့္ပင္ စိုစြတ္ေနၿခင္းေပေလာကို မသိရေပ။ ေမာင့္ရင္ခြင္သို႔ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ႏွစ္ကလို ေၿပးခိုၿပီး ေမာင့္အနမ္းေတြခံယူခ်င္မိေသာ္လည္း ကၽြန္မ၏ ေၿခေထာက္မ်ားက ေနရာမွ မေရႊ႔ဘဲ မ်က္လံုးမ်ားက ေမာင့္ကိုသာ အံ့ၾသၿပီးၾကည့္ေနမိသည္။ ႏွဳတ္ခမ္းကမူ “ေမာင္။” ဟု တိုးတိုးညင္ညင္သာသာ ထြက္သြားသည္။ ေမာင္ၾကားႏိုင္မည္ေတာ့မထင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေမာင့္နားေရာက္ရန္ မိုးစက္သံမ်ားက ခံေနေသာေၾကာင့္ပင္ၿဖစ္သည္။ ####################

Comments

Popular posts from this blog

Evermore Album Review

ကျွန်မ မချစ်တတ်ခဲ့သော ယောက်ျား

ေထြးငယ္